متحرش يتحدى فتاة " يالا يا بتاعت السيسي " " خليه ينفعك " -->

عن القالب

الربح من النت

حصريات

إعلان أدسنس

آخر المواضيع

breaking/اهم الاخبار/9
اهم الاخبار

الأحد، 22 يونيو 2014

9:25 م

تكبير النص تصغير النص أعادة للحجم الطبيعي


النظر إلى قضية التحرش الجنسى كإحدى أهم المشكلات التى تمثل انتهاكا لجسد المرأة وحرياتها، نجد أن تلك القضية تثير علامات استفهام كثيرة. فهل يعد التحرش ناجم عن احتياج أم اشباع لرغبة؟ أم امتهان أم تعدى واستباحة للآخر؟ وهل هو حالة للتعبير عن رفض لنوع أو جنس أو طبقة بعينها؟ هل المشكلة أمنية بالأساس ناجمة عن غياب الأمن؟ وهل تزايد التحرش بعد الثورة من فعل الثورة المضادة التى كانت فى ترغب فى إظهار مساوئ الثورة من انتهاك المجتمع وظهور البلطجية المأجورين، أي بمعنى أن هذا التحرش مدفوع لخلق حالة من الهلع؟
وتروى صديقة رفضت ذكر اسمها
امبارح وانا ماشية فى شارع صقر قريش بالمعادى الساعة 3:30 واحد عاكسني تبع عربية بيبسي و قاللى كلمة مالهاش لازمة مسكت فى زمارة رقبته و زعقت و صرخت و بهدلت الدنيا بس طبعا كنت بنت لوحدى و كمية الهجوم عليا من زمايله بيدافعوا عنه طبعا فخوفت انى اصوره وقلقت شوية .. المهم و انا ماشية الولد قاللى " يالا يا بتاعت السيسي " " خليه ينفعك " انا فى اللحظة دى كان ممكن اهتك عرضه بصراحة يعنى ..

إرسال تعليق

حريّة النقد والرد متاحة لجميع الزوار بشرط يكون خال من الكلمات البذيئة. تذكّر قول الله عز وجل (مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلاَّ لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيد

إحصائيات