كليب يساعدك متبصش على البنات -->

عن القالب

الربح من النت

حصريات

إعلان أدسنس

آخر المواضيع

breaking/اهم الاخبار/9
اهم الاخبار

الخميس، 23 ديسمبر 2010

2:46 م

تكبير النص تصغير النص أعادة للحجم الطبيعي

بصراحة انا بشفق علي الولاد
وربنا معاهم علي المناظر اللي بيشوفوها
بس الوضع ده مش بس في السويس يمكن اسوا كمان في مصر

بالنسبة لو البنات بره محافظتهم :
يعني مثلا في (جامعة عين شمس) الدنيا خرباانة هناك علي الاخر لان البنات بتستغل انهم بره بلدهم وبيلبسوا اللي نفسهم فيه واول مابيرجعوا البلد اللبس اكيد بيتغير ده نتيجة مش لسوء تربيتهم بس ممكن يكون لان اهلهم شديين عليهم اوي او حبهم انهم يجربوا حاجة جديدة او بيثبتوا لنفسهم انهم مش مختلفين عن بقيت البنات

ولو هما في محافظتهم:
يبقي السبب قلة تربيتهم سوري يعني ده لو كانوا اصلا متربيين
انت عارف لو غياب الام او الاب هنقول قد يكون مبرر بس للاسف الام والاب بيبقوا عارفين وشايفين وعاادي خالص الحياة حلوة
ممكن يكون الاب والام ربنا كرمهم اوي وبقي مستواهم عالي فبحولوا يبينوا انهم مودرن وان عيالهم ولاد ناس

عموما (ربنا يهدي الجميع)
وربنا يعينكوا
  1. السلام عليكم
    بص ياخ محمد البنت المحترمة مابتعمل شي غلط حتى لو كانت مش عند اهلها
    ليه هي ماعنها عقل تعرف ان هذا حرام
    وعارفة ان ديننا حرم البس الي تلبسة
    ولا هي مش دارسة الدين
    العيب من الاهل والبنت نفسها
    زي ماقلت تخرج من عند اهلها وهي لابسة البس البشع الي مفصل جسمها وهي فرحانه الكل بيتفرج عليها عادي
    لما تنصحها تقولك عادي خليني اعيش
    لما اكبر بتحجب وبلبس لبس فضفاض
    ليه هو انت متاكده انك بتعيشي عشان تلبسي الحجاب البس الفضفاض
    البنت بعقلها وادبها
    وليس بلبسها وشياكتها وبرستيجها
    يعني البنات لابسات هذا البس تعمل هي زيهم وليه
    انا جايه ادرس مش اقلد
    افرض شخصيتي على الكل
    ولي مش عاجبه لبسي يخبط راسه بالخيط
    هذا الزمن حذرنا فيه الرسول الله صلى الله عليه وسلم
    انا مش حافظة الحديث لكن قال الرسول
    كاسيات عاريات
    يعني لابسة لكن مش لابسة كل تفاصيلها باينه للكل
    يارب ابعدنا منه واجعلنا من الصالحين
    اسفة على اني طولت بالتعليق لكن الموضوع ده يستفزني كل مااشوفه باي مكان
    تقبل مروري
    سلامي ليك اخي محمد

    ردحذف
  2. ربنا يهدى الجميع يا رب دى بقت ظاهرة غريبه وانا مشفق عليهم والله ربنا يهديهم ويحسن خاتمتهم

    ردحذف
  3. يارب لكن يا اخى الزائر هذم ظاهره لكنه لية بغريبه فى ظل تلك الظروف الصعبه تحيتى

    ردحذف
  4. الإيمان قوا القلب واعظ, إيمانك هو سلاحك سواءكنت بنت أو ولد .
    يعني إيه إيمان ؟ يعني تقوى ,يعني صوت من قواك يقول لك ماتبصش , وصوت من قواها يقول لها أنت جميلة ومحترمة بحشمتك.
    طيب الزاي أقوي الواعظ ده قوايه ؟.
    حل أنا مجراباه حقيقي ياجماعة ماتتصوروش أسره عليه لايمكن أوصفه بركة في حياتي , هيبة طرحها لي ربنا في قلوب الناس ماسعتلهاش أبدا , رضا داخلي ,زوال الخوف من قلبي الخوف من الناس الخوف من الفقر ... قوة داخلية .
    أنت عارفين إيه هو الحل "الذكر" بص ياجماعة أنا مش بتاعة حلاقات زكر وبتاع المسألة مابتحتقش ده كل المسألة ومافيه أذكار الصباح والمساء وتسبيح واستغفار وبس , أنا مش من الجماعات الإسلامية عشان كدا ادعوكم أن انسانة من عامة الشعب بس عايشة تجربة حلوة نفسي كل الناس يعيشوها لأنها مصدر سعادتي.
    يارب تجربوها وتنبسطوا وتعيشوا بسعادة زي ما أنا مبسوطة رغم كل الظروف الصعبة إلي بعيشها .
    سعيدة بيكمو ربنا يخليكم ويسعدكم ويحقق لكم أمانيكم.

    ردحذف

حريّة النقد والرد متاحة لجميع الزوار بشرط يكون خال من الكلمات البذيئة. تذكّر قول الله عز وجل (مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلاَّ لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيد

إحصائيات